PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تفاوت کامپایلرها



amirm_mahdavi
2020/03/11, 12:36
سلام. من یه برنامه به زبان c++ دارم مینویسم و سرعت محاسبات عددیش برام خیلی مهمه . میخواستم بدونم اینکه چه محیط و چه کامپایلری رو انتخاب میکنم توی سرعت نهایی فرقی ایجاد می کنه؟تفاوت ویژوال استودیو و کیوتی مد نظرمه . با توجه به اینکه ویژوال استودیو از یه زبان واسط برای کامپایل استفاده میکنه اما کیوتی مستقیما از c++ ترجمه میکنه آیا این موضوع تفاوتی ایجاد میکنه؟

AmRo
2020/03/11, 14:25
سلام...خوب همونطور که خودت گفتی...
ویژوال استودیو از یه زبان واسط برای کامپایل استفاده میکنه...این یعنی کاهش سرعت....به نظر من qt بهتره...چون میتونی باهاش برنامه Cross-Platform تولید (با ویژوال استودیو فقط میتونی برای ویندوز خروجی بگیری)...همه ویژگی ها و قابلیت های QT کاملا رایگان هستند....IDEیی که QT ارائه میده سریع تر از Visual Studio هستش (چون Visual Studio قابلیت های خیلی بیشتری در مقایسه با QT داره و همین موضوع هم اونو کند تر میکنه)...یه مسئله ای که اکثر کسایی که با QT برنامه میسازن باهاش رو به رو میشن...حجم بالای برنامه تولید شده است که دلیلش هم به خاطر اینه که QT فریمورک مستقلی هست و مثل DotNet نیست که برخی از قابلیت ها و کتابخان هاش به همراه ویندوز نصب بشن.

AmRo
2020/03/11, 14:29
موضوعی که بیشتر از کامپایلر و محیط برنامه نویسی بر روی سرعت برنامه شما تاثیر میذاره...نحوه کد نویسی و مدیریت منابع هستش...کامپایلر هایی که برای سی پلاس پلاس ارائه شدن هیچ کدوم تفاوت آنچنانی از نظر سرعت ندارن که بشه گفت من با این کامپایلر مینوسم پس برنامه تولید شده خیلی سریع تر کار میکنه.