کتاب مرجع کامل جاوا

  • یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
  • بازدید ۳۹۴ نفر

full java reference book 5880 تصویر

موجود است

کتاب مرجع کامل جاوا

نویسنده:هربرت شیلد

مترجم:الناز قاسمی، ایمان سلیمانی

ناشر:انتشار کیان

سال انتشار:۱۳۹۶

نوبت چاپ:اول

تعداد صفحات:۹۲۸

شابک:۹۷۸-۶۰۰-۳۰۷-۰۶۴-۶

زبان:فارسی

وزن:۱۵۵۰ گرم

۵۷,۵۰۰ تـــــومان

توضیحات

جاوا یکی از مهم ترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی دنیاست که توانسته این تمایز و برتری را سال ها در تصرف خود نگاه دارد و برخلاف سایر زبان های برنامه نویسی که نفوذ و اعتبارشان با گذشت زمان رو به افول می رود، زبان جاوا با گذشت زمان قوی و قوی تر شده است. پس از انتشار اولین نسخه از جاوا، این زبان توانست در صدر زبان های برنامه نویسی مربوط به وب قرار بگیرد. نسخه های منتشر شده ی بعدی نیز این جایگاه را مستحکم تر نمودند.

هنوز هم زبان جاوا اولین و بهترین گزینه برای توسعه ی برنامه های تحت وب به شمار می آید. باید گفت که زبان جاوا نقش مهمی در انقلاب گوشی های هوشمند داشته است، چرا که کاربرد گسترده ای در برنامه نویسی اندروید یافته است. به بیان ساده بسیاری از برنامه های دنیای مدرن توسط کد های زبان جاوا اجرا می شوند و این موضوع نشان دهنده ی اهمیت فراوان این زبان است.

اصلی ترین کلید پیشرفت زبان جاوا، ظرافت و انعطاف پذیری در طراحی آن است. از زمان انتشار نسخه ی ۱٫۰ به بعد، زبان جاوا به طور مستمر با تغییرات ایجاد شده در محیط برنامه نویسی و نیز تغییر در نحوه ی برنامه نویسی توسعه دهندگان هماهنگ شده است و البته مهم تر از انطباق با تغییرات این است که خود جاوا به ایجاد این تغییرات کمک کرده است. اقتدار و قدرت زبان برنامه نویسی جاوا در هماهنگی و انطباق با شیوه سریع تغییرات در دنیای رایانه، بخش زیادی از دلیل استمرار موفقیت این زبان به حساب می آید.

از مدت زمان منتشر شدن اولین نسخه ی این کتاب در سال ۱۹۹۶ تا به امروز، ویرایش های بسیاری از آن مطرح شده که هر کدام از آنها بازتابی از رشد تدریجی جاوا هستند. نسخ های که در حال حاضر پیش روی شما قرار دارد، ویرایش نهم آن است که به جهت تطابق با Java SE8 (JDK 8) به روز سانی شده و از این رو می توان گفت میزان قابل توجهی از مضامین و مفاهیم جدید در آن لحاظ شده است. این مساله برای این است که شما از نسخه های قبلی شناخت داشته باشید، می توانید به سادگی نسخه های فعلی را بررسی کرده و با مضامین جدید آن آشنا شوید.

این کتاب برای تمامی برنامه نویسان طراحی شده است، چه افراد تازه کار و چه افراد باتجربه و حرفه ای. مباحث و مثال های کتاب با دقت بسیار طراحی شده و برای افراد مبتدی بسیار مفید و کارآمد است. به علاوه، پوشش گسترده ی آن از ویژگی های پیشرفته ی جاوا و کتابخانه های آن می تواند نظر کارشناسان مجرب و حرفه ای را نیز به خود جلب نماید. می توان گفت این کتاب برای هر دو گروه یک منبع پایدار و یک مرجع مفید به شمار می آید.

مطالب کتاب

کتاب پیش روی راهنمای جامع زبان برنامه نویسی جاوا است که به توضیح واژه های کلیدی و اصول پایه ای برنامه نویسی و دستورات نحوی، در جاوا می پردازد. به علاوه بخش قابل توجهی از کتابخانه رابط برنامه ی کاربردی جاوا در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. موضوعات کتاب به سه قسمت اصلی تقسیم بندی شده که هر یک به قسمت های خاصی از محیط برنامه نویسی جاوا اشاره می کند بخش اول به آموزش پایه ای زبان برنامه نویسی جاوا اختصاص دارد.

این قسمت با شناسایی مبانی زبان شامل مواردی مانند عملگر ها، انواع داده ها، کلاس ها و عبارت های کنترلی آغاز شده و به توضیح بسته ها، برنامه نویسی چند نخی و مدیریت خطا ها، مفهوم وراثت، واسط ها می پردازد. فصل های پایانی نیز توصیف حاشیه نویسی ها، انواع شمارشی Auto Boxing و جنریک هاست. به علاوه ورودی و خروجی و اپلت ها نیز در همین فصل معرفی می شوند. در قسمت دوم، جنبه های مهم و کلیدی کتابخانه ی استاندارد رابطه برنامه ی کاربردی جاوا مطرح می شود که شامل مواردی چون ورودی و خروجی، رشته ها، ابزار های استاندارد، شبکه، Collections اپلت ها، پلت فرم، کنترل های مبنی بر همگام سازی پلت فرم جدید و واسط کاربری گرافیکی و Fork/Join) است. در بخش سه هم به سه فناوری جدید برنامه نویسی جاوا خواهیم پرداخت که عبارتند از سرولت ها و swing ،Java Beans

فهرست مطالب کتاب

فصل ۱: تاریخچه و تکامل جاوا

  • ریشه ی زبان جاوا
  • ظهور برنامه نویسی نوین : C
  • گام بعدی C++
  • زمینه برای ظهور جاوا آماده است
  • تولد جاوا
  • ارتباط با C#
  • جاوا چگونه توانست اینترنت را تغییر دهد
  • اپلت های جاوا
  • امنیت
  • قابلیت حمل
  • جادوی جاوا : Bytecode
  • سرولت ها : اجرای جاوا در سمت سرور
  • ویژگی های جاوا
  • ساده
  • شی گرا
  • قدرتمند
  • چند گره ای
  • معماری خنثی
  • زبان تفسیری با کارایی بالا
  • توزیع شده
  • پویا
  • سیر تکامل جاوا
  • Java SE 7
  • فرهنگ نو آوری

فصل ۲ : مروری در جاوا

  • برنامه نویسی شی گرا
  • دو نمونه
  • انتزاع
  • سه قاعده اصلی برنامه نویسی شی گرا (oop)
  • بسته بندی
  • وراثت
  • چند ریختی
  • مفاهیم چند ریختی، بسته بندی و وراثت
  • یک برنامه ی ساده
  • درج برنامه
  • کامپایلر برنامه
  • نگاهی دقیق تر به این برنامه ی ساده
  • برنامه ی دوم
  • دو دستور کنترلی
  • دستور if
  • حلقه ی for
  • استفاده از بلوک های کد
  • قواعد نحوی
  • فضاهای خالی
  • شناسه ها
  • لیترال ها
  • توضیحات
  • جدا سازه ها
  • کلمات کلیدی جاوا
  • کتابخانه های کلاس جاوا

فصل ۳ : انواع داده ای، متغییر ها و آرایه ها

  • جاوا یک زبان برنامه نویسی قدرتمند است
  • انواع داده اصلی یا اولیه
  • اعداد صحیح
  • Byte
  • Short
  • Int
  • Long
  • انواع داده ای ممیز شناور
  • Float
  • double
  • کاراکتر ها
  • نوع داده ای بولی
  • نگاهی دقیق تر به لیترال ها
  • لیترال های صحیح
  • لیترال های ممیز شناور
  • لیترال های بولی
  • لیترال های کاراکتری
  • لیترال های رشته ای
  • متغییر ها
  • تعریف یک متغیر
  • مقداردهی اولیه به صورت پویا
  • حوزه ی کاربرد و طول عمر متغیر ها
  • تبدیل نوع و نسبت دادن
  • تبدیل خودکار در جاوا
  • انتساب انواع داده ای ناسازگار
  • ارتقای خودکار نوع در عبارات
  • قواعد ارتقای نوع
  • آرایه ها
  • آرایه های یک بعدی
  • آرایه های چند بعدی
  • روش دیگری برای اعلان آرایه ها
  • چند کلمه در مورد رشته ها
  • هشدار به برنامه نویسان CC++ در مورد اشاره گر ها

فصل ۴ : عملگر ها

  • عملگر های حسابی
  • عملگر های ریاضی اصلی
  • عملگر modulus (باقیمانده)
  • عملگر های ریاضی – انتساب
  • عملگر های افزایش (Increment) و
  • Bitwise – عملگر دودویی (بیتی)
  • عملگر های بیتی منطقی
  • NOT بیتی
  • AND بیتی
  • OR بیتی
  • XOR بیتی
  • استفاده از عملگر های منطقی Bitwise
  • انتقال به چپ
  • انتقال به راست
  • انتقال به راست بی علامت
  • ترکیب عملگر های بیتی و انتساب
  • عملگر های رابطه ای
  • عملگر های منطقی بولی
  • عملگر های منطقی مدار کوتاه
  • عملگر انتساب
  • عملگر؟
  • اولویت عملگر ها
  • استفاده از پرانتز

فصل ۵ : عبارات کنترلی

  • عبارات انتخاب در زبان جاوا
  • عبارت کنترلی if
  • if های تو در تو
  • عبارت پلکانی if- else-if
  • عبارت switch
  • عبارت switch تو در تو
  • عبارت های تکرار
  • حلقه while
  • حلقه do-while
  • حلقه for
  • نحوه ی تعریف و اعلان متغییر های تکرار
  • استفاده از کاما
  • شکل های مختلف حلقه ی for
  • نوع for-each از حلقه ی for
  • تکرار روی آریه های چند بعدی
  • استفاده از حلقه ی for پیشرفته (for-each)
  • حلقه های تو در تو
  • عبارت های پرشی
  • استفاده از break
  • استفاده از break برای خروج از حلقه ها
  • استفاده از break
  • به عنوان صورتی از عبارت goto
  • استفاده از continue
  • عبارت return

فصل ۶ : معرفی کلاس ها

  • اصول مربوط به کلاس ها
  • قالب کلی یک کلاس
  • یک کلاس ساده
  • اعلان اشیا
  • نگاهی دقیق تر به عملگرد new
  • انتساب متغیرهای ارجاع شی
  • معرفی متد ها
  • افزودن یک متد به کلاس Box
  • باز گرداندن یک مقدار
  • افزودن یک متد پارامتردار
  • کلید واژه ی this
  • پنهان سازی متغیر های نمونه ای
  • جمع آوری زباله های حافظه ای
  • متد ()finalize
  • کلاس پشته ای

فصل ۷ : نگاهی دقیق تر به متد ها و کلاس ها

  • تحریف
  • تحریف سازنده ها
  • استفاده از اشیا به عنوان پارامتر
  • نگاهی دقیق تر به فرآیند ارسال آرگومان
  • باز گرداندن اشیا
  • بازگشتی
  • معرفی مفهوم کنترل میزان دسترسی
  • درک مفهوم static
  • معرفی final
  • بازبینی آرایه ها
  • معرفی کلاس های تو در تو و کلاس های داخلی
  • بررسی کلاس String
  • استفاده از آرگومان های خط فرمان
  • Varargs : آرگومان هایی با طول متغیر
  • تعریف متد های varargs
  • Varargs ها و ابهامات مربوط به آنها

فصل ۸ : وراثت

  • مفاهیم پایه ای وراثت
  • دسترسی به اعضا و وراثت
  • یک مثال کاربردی تر
  • متغیر کلاس والد می تواند مرجع شیء کلاس
  • به کار گیری super
  • استفاده از عبارت super برای
  • کاربرد دوم super
  • ایجاد یک ساختار سلسله مراتب چند سطحی
  • استفاده از سازنده ها در وراثت
  • تعریف توابع
  • ارسال توابع به صورت پویا
  • چرا متد ها تحریف می شوند
  • استفاده از تحریف، متد ها
  • استفاده از کلاس های انتزاعی
  • استفاده از final به همراه وراثت
  • استفاده از final به منظور اجتناب از تحریف
  • استفاده از final به منظور اجتناب از وراثت
  • کلاس Object

فصل ۹ : بسته ها و واسطه ها

  • بسته ها
  • تعریف، یک بسته
  • یافتن بسته ها و پارامتر CLASSPATH
  • یک مثال ساده از بسته ها
  • محافظت از دسترسی
  • یک مثال از سطح دسترسی
  • دریافت بسته ها
  • واسط ها
  • تعریف یک واسط
  • پیاده سازی واسط ها
  • دسترسی به پیاده سازی ها از طریق ارجاع واسط
  • پیاده سازی های جزئی
  • واسط های تو در تو
  • به کارگیری واسط ها
  • متغیر ها در واسط ها
  • واسط ها قابل توسعه هستند

فصل ۱۰ : مدیریت خطا ها

  • اصول پایه ای مدیریت خطا
  • انواع استثنا
  • خطا های گرفتار نشده
  • استفاده از عبارت try و catch
  • نمایش شرح خطا
  • عبارت های catch چندگانه
  • کاربرد عبارت try به صورت تو در تو
  • عبارت throw
  • عبارت throws
  • عبارت finally
  • خطا های داخلی جاوا
  • ایجاد زیر کلاس های شخصی Exception
  • استثنائات زنجیره ای
  • سه ویژگی جدید JDK 7 برای خطا ها
  • استفاده از خطا ها

فصل ۱۱ : برنامه نویسی چند نخی

  • مدل نخی جاوا
  • اولویت نخ ها
  • همگام سازی
  • انتقال پیام
  • کلاس Thread و واسط Runnable
  • نخ اصلی
  • ایجاد یک نخ
  • پیاده سازی واسط  Runnable
  • توسعه ی نخ ها
  • ایجاد نخ های چند گانه
  • استفاده از () isAliveو ()join
  • همگام سازی
  • استفاده از متد های همگام سازی شده
  • دستور همگام شده
  • ارتباطات میان نخ ها
  • بن بست
  • معلق کردن، توقف یا از سرگیری نخ ها
  • استفاده از قابلیت چند نخی

فصل ۱۲ : فهرست ها AutoBoxing و حاشیه نویسی

  • فهرست ها
  • مبانی فهرست ها
  • متد های ( ) values و ( ) valueOf
  • فهرست های جاوا نوعی کلاس هستند
  • فهرست ها از نوع Enum ارث بری می کنند
  • مثال دیگری از فهرست ها
  • پوشش های نوع عددی
  • Autoboxing
  • ارتیاط Autoboxing و متد ها
  • انواع Autoboxing/Unboxing در عبارت ها
  • Autoboxing/Unboxing مقادیر بولی یا کاراکتری
  • Autoboxing/Unboxing به جلوگیری از وقوع
  • حاشیه نویسی
  • تعیین سیاست های حفظ و نگهداری
  • دسترسی به حاشیه نویسی ها در زمان اجرا
  • یک مثال دیگر از مفهوم انعکاس
  • به دست آوردن تمام حاشیه نویسی ها
  • واسط AnnotatedElement
  • استفاده از مقادیر پیش فرض
  • حاشیه های نشانگر
  • حاشیه نویسی های تک عنصری

فصل ۱۳ : ورودی/خروجی، اپلت ها و سایر مباحث مرتبط

  • جریان ها
  • جریان های بایتی و جریان های کاراکتری
  • کلاس های مربوط به جریان های بایت
  • جریان های از پیش تعریف شده
  • نحوه ی خواندن ورودی کنسول
  • نحوه ی خواندن کاراکتر ها
  • نحوه ی خواندن رشته ها
  • نحو ه ی نوشتن خروجی کنسول
  • معرفی کلاس PrintWriter
  • خواندن و نوشتن فایل ها
  • بستن یک فایل به صورت خودکار
  • مبانی اپلت ها
  • مودی فایر های ransient و volatile
  • استفاده از instanceof
  • به کارگیری assert

فصل ۱۴ : جنریک ها

  • جذر یک چیست؟
  • یک مثال ساده از جنریک ها
  • جنریک ها تنها با انواع ارجاعی کار می کنند
  • انوع جنریک براساس آرگومان های
  • انواع داده ای جنریک
  • یک کلاس جنریک با دو پارامتر نوع
  • قالب کلی یک کلاس جنریک
  • انواع داده ای کران دار
  • استفاده از آرگومان های Wildcard
  • Wildcard های کران دار
  • تعریف یک متد جنریک
  • سازنده های جنریک
  • واسطه های جنریک
  • انواع داده ای خام و کد های قدیم
  • ساختار سلسله مراتبی کلاسهای جنریک
  • استفاده از یک ابرکلاس جنریک
  • یک زیرکلاس جنریک
  • مقایسه های زمان اجرای نوع در یک ساختار
  • انتساب نوع
  • سربارگذاری متد ها در کلا س های جنریک
  • استنتاج نوع در جنریک ها
  • Erasure
  • متد های bridge
  • خطا های مبهم
  • معرفی برخی از محدودی تهای جنریک ها
  • از پارامتر های نوع نمی توان نمونه ایجاد کرد
  • محدودیت های مربوط به آرایه

فصل ۱۵ : اداره کردن رشته (String)

  • سازنده های کلاس String
  • طول رشته
  • عملیات مخصوص رشته ها
  • String Literals
  • الحاق رشته
  • الحاق رشته با دیگر انواع داده ای
  • تبدیل رشته و متد
  • استخراج کاراکتر
  • ( ) charAt
  • ( ) getChars
  • ( ) getBytes
  • ( ) toCharArray
  • مقایسه ی رشته
  • ( )equalsIgnoreCase و ( ) equals
  • ( ) regionMatches
  • ( ) endsWithو ( ) startsWith
  • Equals در برابر ==
  • ( )compareto
  • جست و جوی رشته ها
  • اصلاح کردن یک رشته
  • ( ) Substring
  • ( ) concat
  • replace
  • ( ) trim
  • تبدیل اطلاعات با استفاده از ( ) valueOf
  • تغییر دادن نوع کاراکتر ها
  • سایر متد های String
  • StringBuffer
  • سازنده های StringBuffer
  • ( )length و ( )capacity
  • ( ) ensureCapacity
  • ( ) setLength
  • ( ) CharAtو ( ) setCharAt
  • ( ) getChars
  • ( ) append
  • ( ) insert
  • ( ) reverse
  • ( )delete و ( ) deleteCharAt
  • ( ) replace
  • Substring
  • سایر متد های StringBuffer
  • StringBuilder

فصل ۱۶ : بررسی java.lang

  • پوشاننده های انواع داده ای اولیه
  • Number
  • Float و Double
  • آشنایی با متد های ()isInfinite و ()isNaN
  • Byte، Short، Integer و Long
  • تبدیل اعداد به رشته ها و برعکس
  • Character (کاراکتر)
  • افزودنی ها به Character برای پشتیبانی از
  • Boolean
  • Void
  • Process
  • Runtime
  • مدیریت حافظه
  • اجرای سایر برنامه ها
  • ProcessBuilder
  • System
  • به کارگیری ()currentTimeMillis برای استفاده از ()arraycopy
  • ویژگی های محیط
  • Object
  • به کارگیری متد ()clone و واسط Cloneable
  • Class
  • ClassLoader
  • Math
  • عملیات مثلثاتی
  • توابع نمایی
  • توابع گرد کردن
  • متد های گوناگون Math
  • StrictMath
  • Compiler
  • Thread ،ThreadGroup و Runnable
  • واسط Runnable
  • Thread (نخ)
  • ThreadGroup
  • InheritableThreadLocal و ThreadLocal
  • Package
  • RuntimePremission
  • Throwable
  • Security Manager
  • Stack Trace Element
  • Enum
  • Class Value
  • واسط CharSequence
  • واسط Comparable
  • واسط Appendable
  • واسط terable
  • واسط Readable
  • واسط AutoCloseable
  • واسط Thread.UncaughtExceptionHandler
  • زیر پکیچ های java.lang
  • java.lang.annotation
  • java.lang.instrument
  • .java.lang.invoke
  • java.lang.management
  • java.lang.ref
  • java.lang.reflect

فصل ۱۷ : java.util قسمت اول : ساختار مجموعه ها

  • اصول پایه ای مربوط به Collections
  • JDK5 ساختار Collections را تغییر داده است
  • پیدایش جنریک ها تغییراتی اساسی در پلت فرم
  • AutoBoxing استفاده از نوع داده ای اولیه
  • نسخه ی For-each از حلقه for
  • واسط های Collection
  • واسط Collection
  • واسط List
  • واسط Set
  • واسط SortedSet
  • واسط Navigable Set
  • واسط Queue
  • واسط Deque
  • کلاس های Collection
  • کلاس Array List
  • به دست آوردن یک آرایه از Array List
  • کلاس LinkedList
  • کلاس HashSet
  • کلاس LinkedHashSet
  • کلاس TreeSet
  • کلاس PriorityQueue
  • کلاس  ArrayDeque
  • کلاس EnumSet
  • دسترسی به Collection از طریق یک تکرار کننده
  • به کارگیری تکرار کننده (Iterator)
  • For-Each جانشینی برای ذخیره کلاس ها User-Defined در واسط RandomAccess
  • کار با Map ها
  • واسط های نقشه
  • واسط Map
  • واسط SortedMap
  • واسط NavigableMap
  • واسط Map.Entry
  • کلاس های Map
  • کلاس HashMap
  • کلاس TreeMap
  • کلاس LinkedHashMap
  • کلاس IdentityHashMap
  • کلاس EnumMap
  • مقایسه کننده ها
  • به کارگیری یک مقایسه کننده
  • الگوریتم های Collection
  • آرایه ها
  • کلاس ها و واسط های ارثی
  • واسط Enumeration
  • Vector (بردار)
  • Stack (پشته)
  • Dictionary (فرهنگ لغت)
  • جدول هش (Hashtable)
  • Properties (ویژگی ها)
  • به کارگیری store ( ) و ( )load
  • حرف آخر درباره Collection ها

فصل ۱۸ : java.util قسمت دوم : سایر کلاس های سودمند

  • StringTo kenizer
  • BitSet
  • Date (تاریخ)
  • Calendar (تقویم)
  • GregorianCalendar (تقویم جورجی)
  • TimeZone(منطقه زمانی)
  • SimpleTimeZone
  • Locale
  • Random
  • Observable
  • واسط Observer
  • مثالی از Observer
  • Timer و TimerTask
  • Currency ( واحد پول)
  • Formatter
  • تابع های سازنده ی Formatter
  • متد های Formatter
  • اصول قالب بندی (Formatting)
  • قالب بندی رشته ها و کاراکتر ها
  • فرمت دهی اعداد
  • قالب بندی زمان و تاریخ
  • مشخص کننده های %n و % %
  • مشخص کردن حداقل پنهای فیلد
  • مشخص کردن
  • به کارگیری نشانه های فرمت (format flags)
  • تراز بندی خروجی
  • نشانه های space ( فاصله)، + ، ۰  و )
  • نشانه های کاما (ویرگول)
  • نشانه #
  • حروف بزرگ
  • به کارگیری اندیس آرگومان
  • بستن یک Formatter
  • ارتباط () Java Printf
  • Scanner
  • تابع های سازنده Scanner
  • اصول اسکن کردن
  • مثالهایی از Scanner
  • تنظیم جدا کننده (Delimiters)
  • سایر ویژگی های Scanner
  • کلاس های ResourceBundle
  • واسط ها و کلاس های گوناگون کاربردی
  • زیر پکیچ های java.util
  • java.util.concurren
  • java.util.jar
  • java.util.logging
  • java.util.prefs
  • java.util.regen
  • ava.util.spi
  • java.util.zip

فصل ۱۹ : ورودی / خروجی (Input/Output)

  • بررسی ava.io
  • کلاس های واسط I/O
  • File
  • Director ها (راهنما ها)
  • یه کارگیری FilenameFilter
  • جایگزینی ( ) listFiles
  • ساخت Directory
  • واسط های AutoCloseable ، Closeable و
  • استثنا های I/O
  • دو راه برای بستن استریم
  • کلاس های Stream
  • استریم های بایتی
  • InputStream
  • OutputStream
  • FileInputStream
  • FileOutputStream
  • ByteArrayInputStream
  • ByteArrayOutputStream
  • استریم های بایت فیلتر شده
  • استریم های بایت بافر شده
  • BufferedInputStream
  • BufferedOutputStream
  • PushbakInputStream
  • SequenceInputStream
  • PrintStream
  • DataOutputStream و DataInputStream
  • RandomAccessFile
  • استریم های کاراکتری
  • Reader
  • Writer
  • FileReader
  • FileWriter
  • CharArrayReader
  • CharArrayWriter
  • BufferedReader
  • BufferedWriter
  • PushbackReader
  • کلاس کنسول (console)
  • Serialization (سریال سازی)
  • Serializable
  • Externalizable
  • ObjectOutput
  • ObjectOutputStream
  • ObjectInput
  • ObjectInputStream
  • مثالی از سریال سازی
  • مزایای استریم

فصل ۲۰ : بررسی NIO

  • کلاس های NIO
  • اصول NIO
  • بافر ها
  • کانال ها
  • مجموعه ی کاراکتر ها و انتخاب کد ها
  • تقویت های NIO توسط JDK 7
  • واسط Path
  • کلاس Files
  • کلاس Paths
  • واسط های File Atrribute
  • کلاس های FileSystem ، FileSystems و
  • به کارگیری سیستم NIO
  • استفاده از NIO برای I/O کانال محور
  • خواندن یک فایل از طریق یک کانال
  • نوشتن در فایل از طریق کانال
  • کپی کردن فایل با استفاده از NIO
  • به کارگیری NIO برای I/O
  • به کارگیری NIO برای عملیات path و
  • به دست آوردن اطلاعات مربوط به
  • محتویات یک راهنما را فهرست کنید
  • به کارگیری () walkFileTree برای
  • مثال های کانال محور قبل از JDK 7
  • خواندن یک فایل قبل از JDK 7
  • نوشتن در فایل قبل از JDK 7

فصل ۲۱ : شبکه

  • اصول شبکه
  • کلاس ها و واسط های شبکه
  • InetAddress
  • متد های کارخانه ای
  • متد های نمونه (موردی)
  • Inet4Address و Inet6Address
  • سوکت های مشتری ICP/IP
  • URL
  • URLConnection
  • HttpURLConnection
  • کلاس URI
  • کوکی ها
  • سوکت های سرور ICP/IP
  • نمودار های داده ای (Datagrams)
  • DatagramSocket
  • DatagramPacket
  • مثالی از نمودار داده

فصل ۲۲ : کلاس / اپلت (Applet)

  • انواع اپلت ها
  • اصول اپلت
  • کلاس Applet
  • معماری اپلت
  • ساختار اپلت
  • آغاز و پایان اپلت
  • باز نویسی ()update
  • روش های نمایش ساده اپلت
  • درخواست طراحی دوباره (repainting)
  • یک اپلت بذر ساده
  • به کارگیری پنجره ی وضعیت (status)
  • برچسب HTML APPLET
  • وارد کردن پارامتر ها به اپلت ها
  • ارتقا اپلت بنر
  • ()getDocumentBase و ()getCodeBase
  • ()ShowDocument و AppletContext
  • واسط  AudioClip
  • واسط AppletStub
  • خروجی گرفتن برای کنسول

فصل ۲۳ : پردازش رویداد (Event)

  • دو مکانیسم پردازش روبداد
  • مدل رویداد نیابتی (Delegation Event)
  • رویداد ها
  • منابع رویداد
  • شنونده های رویداد
  • کلاس ActionEvent
  • کلاس djustmentEvent
  • کلاس ComponentEvent
  • کلاس ContainerEvent
  • کلاس FocusEvent
  • کلاس InputEvent
  • کلاس ItemEvent
  • کلاس KeyEvent
  • کلاس MouseEvent
  • کلاس TextEvent
  • کلاس WindowEvent
  • منابع رویداد ها
  • واسط های شنونده ی رویداد
  • واسط ActionalListener
  • واسط AdjusmentListener
  • واسط ComponentListener
  • واسط ContainerListener
  • واسط FocusListener
  • واسط ItemListener
  • واسط KeyListener
  • واسط MouseListener
  • واسط MouseMotionListener
  • واسط MouseWheelListener
  • واسط TextListener
  • واسط windowFocusListener
  • واسط WindowListener
  • به کارگیری مدل نیابتی
  • پردازش رویداد های ماوس
  • پردازش رویداد های صفحه کلید
  • کلاس های سازگار کننده (Adapter)
  • کلاس های درونی (Inner)
  • کلاس های درونی بدون نام (Anonymous)

فصل ۲۴ : معرفی AWT : کار با پنجره ها، گرافیک ها و متن

  • کلاس های AWT
  • اصول پنجره
  • Component
  • Container
  • Panel
  • Window
  • Frame
  • Canvas
  • کار کردن با پنجره های فریم
  • تنظیم ابعاد پنجره
  • مخفی کردن و نشان دادن یک پنجره
  • تنظیم عنوان پنجره
  • بستن یک پنجره ی فریم
  • ساخت یک پنجره ی فریم در یک اپلت
  • پردازش رویداد ها در یک پنجره ی فریم
  • ساخت یک برنامه ی پنجره ای
  • نمایش اطلاعات در یک پنجره
  • معرفی گرافیک
  • طراحی خط
  • طراحی مستطیل
  • طراحی بیضی و دایره
  • ترسیم کمان (قوس)
  • طراحی چند ضلعی
  • اندازه گیری گرافیک
  • کار با رنگ ها
  • متد های Color
  • به کارگیری (Hue)، اشباع (Saturation)
  • ()getBlue() ،getGreen و ()getRed
  • ()getRGB
  • تنظیم رنگ فعلی گرافیک
  • اپلت نمونه رنگ (color)
  • تنظیم حالت نقاشی Mode) Paint)
  • کار با قلم ها (font)
  • تعیین قلم های موجود
  • ساخت و انتخاب یک قلم
  • به دست آوردن اطلاعات قلم
  • مدیریت خروجی متن با
  • نمایش چند سطر از متن
  • در مرکز قرار دادن متن
  • تراز بندی متن چند سطری

فصل ۲۵ : به کار گیری کنترل های AWT ، مدیران لایه بندی و منو ها

  • اصول کنترل
  • افزودن و حذف کنترل ها
  • پاسخ گویی به کنترل ها
  • HeadlessException
  • برچسب ها
  • به کار گیری دکمه ها
  • پردازش دکمه ها
  • به کار بردن چک باکس ها
  • پردازش چک باکس ها
  • CheckboxGroup
  • کنترل های Choice
  • پردازش فهرست های Choice
  • به کارگیری فهرست ها
  • پردازش فهرست ها
  • مدیریت نوار های حرکت (Bars Scroll)
  • پردازش نوار های حرکت
  • به کار گیری Text Field
  • پردازش Text Field
  • به کار گیری TextArea
  • آشنایی با مدیران لی اوت
  • FlowLayout
  • BorderLayout
  • به کارگیری ضمیمه ها (Inset)
  • GridLayout
  • CardLayout
  • GridBagLayout
  • نوار های منو و منو ها
  • جعبه های گفتگو (DialogBox)
  • FileDialog
  • چند کلمه در مورد بازنویسی ( )paint

فصل ۲۶ : تصاویر

  • فرمت های فایل
  • اصول تصویر: ساخت، بارگذاری و نمایش
  • ساخت یک شی Image
  • بارگذاری یک تصویر
  • نمایش تصویر
  • Image Observer (مشاهده گر تصویر)
  • بافر دوبل
  • MediaTracker
  • ImageProducer
  • MemoryImageSource
  • ImageConsumer
  • PixelGrabber
  • ImageFilter
  • CropImageFilter
  • RGBImageFilter
  • ImageFilterDemo.java
  • Plug.InFilter.java
  • LoadedImage.java
  • Grayscale.java
  • Invert.java
  • Contrast.java
  • Convolver.java
  • Blur.java
  • Sharpen.java
  • سایر کلاس های تصویرسازی

فصل ۲۷ : ابزار همزمانی

  • پکیچ های همزمانی API
  • java.util.concurrent
  • java.util.concurrent.atomic
  • java.util.concurrent.locks
  • به کارگیری اشیای همگام سازی
  • Semaphore
  • CountDownLatch
  • CyclicBarrier
  • Exchanger
  • Phaser
  • به کارگیری اجراکننده
  • مثالی از اجراکننده ساده
  • به کار گیری Callable و Future
  • شمارش TimeUnit
  • Collection های همزمان
  • Locks (قفل ها)
  • عملیات اتمی (Atomic)
  • برنامه نویسی موازی از
  • کلاس های اصلی از Fork/Join
  • ForkJoinTask(v)
  • RecursiveAction
  • (v)RecursiveTask
  • ForkJoinPool
  • استراتژی Conquer – and – Divide
  • یک مثال ساده از Fork/Join
  • درک تأثیر سطح موازی سازی
  • مثالی از به کارگیری RecursiveTask(v)
  • اجرای یک وظیفه به صورت غیر همزمان
  • لغو کردن یک وظیفه
  • تعیین وضعیت کامل بودن یک وظیفه
  • آغاز دوباره ی یک وظیفه (restart)
  • نکات مهم
  • نمونه ای سایر خصوصیات ForkJoinTask
  • نمونه ای از سایر خصوصیات ForkJoinTask
  • نکاتی در مورد Fork/Join
  • ابزار همزمانی در مقابل روش سنتی جاوا

فصل ۲۸ : عبارت های منطقی و سایر پکیج ها

  • پکیچ های اصلی Java API
  • پردازش عبارت منطقی
  • آرایه ای از الگوی همانند سازی
  • به کارگیری کاراکتر های عمومی و معیار ها
  • کار با کلاس های کاراکتر ها
  • به کار گیری ()repalceAll
  • به کار گیری ()spilt
  • دو امکان الگو – تطبیق
  • بررسی عبارت های منطقی
  • Reflection (بازتابش)
  • فراخوان روش راه دور (RMI)
  • برنامه ی کاربردی کارخواه
  • مرحله ی اول : کد منبع را وارد و کامپایل کنید
  • مرحله ی دوم : تولید دستی یک stub
  • مرحله ی سوم : نصب فایل ها روی ماشین های
  • مرحله چهارم : آغاز رجیستری RMI روی
  • مرحله پنجم : سرور را آغاز کنید
  • مرحله ی ششم : کلاینت را آغاز کنید
  • قالب بندی تاریخ و ساعت با java.text
  • کلاس DateFormat
  • کلاس simpleDateFormat

فصل ۲۹ : Java Beans

  • Java Beans چیست؟
  • مزایای Java Beans
  • خود کاوی (Introspection)
  • الگو های طراحی ویژگی ها
  • ویژگی های ساده
  • ویژگی های اندیس گذاری شده
  • الگو های طراحی رویداد ها
  • متد ها و الگو های طراحی
  • به کار گیری واسط BeanInfo
  • ویژگی های Bound (محدود)
  • Persistence (استمرار)
  • Customizer ها
  • Java Beans API
  • Introspector
  • PropertyDescriptor
  • EventSetDescriptor
  • MethodDescriptor
  • مثال از Bean

فصل ۳۰ : معرفی Swing

  • ظهور Swing
  • Swing بر اساس AWT ساخته شده
  • دو ویژگی کلیدی Swing
  • مولفه های Swing سبک هستند
  • Swing از pluggable look and feel
  • ارتباط MVC
  • مولفه ها و ظروف
  • مولفه ها (Components)
  • ظروف (Containers)
  • ردیف هایی از ظروف سطح بالا
  • پکیچ هایی Swing
  • یک برنامه ی ساده Swing
  • پردازش رویداد
  • ساخت اپلت Swing
  • طراحی (Painting) در Swing
  • اصول طراحی
  • محاسبه ی ناحیه ی قابل طراحی
  • مثال از طراحی (paint)

فصل ۳۱ : بررسی Swing

  • JLable و ImageIcon
  • JTextField
  • دکمه های Swing
  • JButton
  • JToggleButton
  • چک باکس ها
  • دکمه های رادیویی
  • JTabbedPane
  • J Scroll Pane
  • JList
  • JComboBox
  • Tree(درخت ها)
  • JTable

فصل ۳۲ : سرولت ها (Servlet)

  • پیشینه
  • چرخه ی حیات سرولت
  • امکانات توسعه ی سرولت
  • به کارگیری Tomcat
  • یک سرولت ساده
  • Tomcat را آغاز کنید
  • یک مرورگر وب را آغاز کرده
  • Servlet API
  • پکیچ javax.servlet
  • رابط Servlet
  • واسط ServletConfig
  • واسط ServletContext
  • واسط ServletRequest
  • واسط ServletResponse
  • کلاس GenericServlet
  • کلاس ServletInputStream
  • کلاس ServletOutput Stream
  • کلاس های ServletException
  • خواندن پارامتر های سرولت
  • پکیچ javax.servlet.http
  • واسط HttpServletRequest
  • واسط HttpServletResponse
  • واسط HttpSession
  • واسط HttpSessionBindingListener
  • کلاس Cookie
  • کلاس HttpServlet
  • پردازش درخواست ها و پاسخ های HTTP
  • پردازش درخواست های HTTP GET
  • مدیریت درخواست های HTTP POST
  • به کارگیری کوکی ها
  • پیگیری Session

باکس دانلود
شناسه:
۵۸۸۰
قیمت:
۵۷,۵۰۰ تـــــومان
لینک دانلود:
ثبت نظر
ریفریش کنید!
نظرات کاربران (۲ مورد)
  1. تصویر آواتار کاربر 0
    پیمان شفقتی پنج شنبه , ۹ اسفند

    سلام وقت شما هم بخیر، من میخوام یه اپلیکیشن اندروید بسازم ازکجا شروع کنم ؟ پیش نیاز اندروید چی هست ؟

    • تصویر آواتار کاربر 124
      AmRoیکشنبه , ۲۶ اسفند

      سلام...میتونید با زبان برنامه نویسی جاوا و اندروید استودیو یا سی شارپ و زامارین یا سی پلاس پلاس و QT برنامه های اندرویدی بسازین. اما بهترین گزینه همون جاوا و اندروید استودیو هستش