کتاب آموزش پایتون برای همه (کاوش داده در Python 3) به صورت PDF

  • شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
  • بازدید ۱۱,۸۴۴ نفر

تصویر python-language-learning-book-for-everyone-in-pdf_8808 کتاب آموزش پایتون برای همه (کاوش داده در Python 3) به صورت PDF

کتاب آموزش پایتون برای همه (کاوش داده در Python 3) به صورت PDF

کتاب آموزش پایتون برای همه ، نوشته دکتر چارلز سورنس می باشد که توسط ایمان امینی ترجمه شده و مقدمه ای است برای برنامه نویسی با زبان پایتون 3 با تمرکز بر روی استفاده علمی و کاربری از زبان پایتون. این کتاب آموزش برنامه نویسی ، حتی برای کسانی که هیچ تجربه پیشین نداشته اند نوشته شده است. از این کتاب برای آموزش برنامه نویسی به هر کسی می توانید استفاده کنید.

توضیحات

در این کتاب آموزش برنامه نویسی Python تلاش می شود تا ساختاری فراهم شود که هم دانش آموزانی که نیازمند استفاده از زبان پایتون در کارهای علمی و پژوهشی هستند و هم افرادی که مطالعه جدی در زمینه علوم کامپیوتر دارند، از آن بهره شوند. در صورتی که کتاب برنامه نویسی پیش رو، اولین تلاش شما جهت یادگیری زبان برنامه نویسی می باشد، با کلمه های نا آشنای بسیاری مواجه می شوید. اگر معادل مناسبی برای کلمات در زبان فارسی وجود داشته باشد، ما از آن معادل ها استفاده می کنیم، در غیر اینصورت کلمه اصلی را با یک توضیح کوتاه به جهت درک آن استفاده می کنیم.

تصویر Python-3-learning-book_8808 کتاب آموزش پایتون برای همه (کاوش داده در Python 3) به صورت PDF

درست مثل یادگیری لغات یک زبان جدید، شاید کلمات در ابتدای کار برای شما گیج کننده و مبهم باشند، لازم است تا به خودتان و مغزتان فرصت بدید تا کم کم تفسیر درستی از آن کلمات انجام بدهد و معنی قابل درکی برای شما تداعی کند. توصیه می کنیم که زمان یادگیری و مطالعه را برای قبل از خواب تنظیم کنید. دلیل این موضوع به این خاطر است که وقتی که شما درگیر مفاهیم جدید می شوید، مغز نیاز به تفکر در حالت پراکنده برای پردازش مفاهیم دارد. اگر شما پس از مطالعه بخوابید، این فرصت برای مغزتان فراهم خواهد شد تا پردازش روی کلمات داشته باشد. پس از بیدار شدن، شما درک واضح تری از آن چیزی که آموختید خواهید داشت. البته زمانی که بلافاصله پس از مطالعه میخوابید، با احتمال بیشتری مغزتان به سراغ واکاوی آنچه درست پیش از خوابیدن در حال کاوشش بودید، می رود.

فهرست مطالب کتاب آموزش زبان پایتون برای همه

فصل اول

  • مقدمه و معرفی
  • چرا اصلا باید برنامه نویسی یاد بگیرید؟
  • خلاقیت و انگیزه
  • معماری سخت افزار کامپیوتر
  • درک برنامه نویسی
  • کلمات و جمله ها
  • صحبت با پایتون
  • اصطلاحات: مفسر و کامپایلر
  • نوشتن یک برنامه
  • برنامه چیست
  • اجزاء یک برنامه
  • چه مشکلی ممکن است پیش بیاید؟
  • مسیر یادگیری
  • واژگان فصل

فصل دوم

  • متغیرها، عبارات و گزاره ها
  • مقادیر و انواع آنها
  • متغیرها
  • انتخاب نام برای متغیر و کلمات کلیدی
  • گزاره ها
  • عملوند و عملگرها
  • عبارت و عبارت ها در برنامه نویسی
  • ترتیب عملیات ها
  • عملگر پیمانه
  • عملیات روی رشته
  • درخواست ورودی از کاربر
  • کامنت یا نظر روی برنامه
  • انتخاب نام های به خاطر ماندنی
  • دیباگ کردن / اشکال زدایی
  • واژگان فصل
  • تمرین ها

فصل سوم

  • اجرای مشروط
  • بولی و عبارت های بولی
  • عملگرهای
  • اجرای شرطی
  • اجرای ثانوی
  • شرط های زنجیر وار
  • شرط های تو در تو
  • استفاده از try و except برای استثنا ها
  • میانبر در بررسی عبارت های منطقی
  • واژگان فصل
  • تمرین ها

فصل چهارم

  • توابع
  • احضار توابع
  • توابع توکاری شده
  • تابع های تبدیل نوع
  • اعداد تصادفی
  • توابع ریاضی
  • اضافه کردن یک تابع
  • تعریف تابع و استفاده از آن
  • جریان اجرا
  • پارامترها و آرگویمنت ها
  • توابع نتیجه ده و توابع بی نتیجه
  • چرا از توابع استفاده می کنیم؟
  • اشکال زدایی
  • واژگال فصل
  • تمرین ها

فصل پنجم

  • تکرار
  • بهروز رسانی متغیرها
  • گزاره while
  • حلقه های بی نهایت
  • حلقه های بینهایت و break
  • پایان دادن به تکرار با استفاده از continue
  • تعریف حلقه ها با for
  • الگوی حلقه
  • حلقه هایی که می شمارند و جمع می زنند
  • حلقه برای یافتن مقدار بیشینه و کمینه
  • اشکال زدایی
  • واژگان فصل
  • تمرین ها

فصل ششم

  • رشته ها
  • رشته چیست؟
  • دریافت طول یک رشته با استفاده از len
  • پیمایش در رشته با یک حلقه
  • قاچ هایی از رشته
  • رشته ها قابل تغییر نیستند
  • حلقه زنی و شمارش
  • عملگر in
  • مقایسه رشته
  • متدهای رشته (string)
  • تجزیه تحلیل (پارس کردن) رشته ها
  • عملگر format / قالب / آرایش
  • اشکالزدایی
  • واژگان فصل
  • تمرین ها

فصل هفتم

  • فایل ها
  • ماندگاری
  • باز کردن فایل ها
  • فایل های متنی و خطوط
  • خواندن فایل ها
  • جستجو در یک فایل
  • انتخاب نام فایل را به کاربر بسپارید
  • استفاده از try و except و open
  • نوشتن فایل ها
  • اشکال زدایی
  • واژگان فصل
  • تمرین ها

فصل هشتم

  • لیست ها
  • لیست یک توالی است
  • لیست های تغییر پذیرند
  • پیش رفتن در یک لیست
  • عملیات های لیست
  • قاچزدن لیست (عملگر اسلایس)
  • متدهای لیست
  • پاک کردن عناصر
  • لیست ها و توابع
  • لیست و رشته ها
  • تجزیه و تحلیل خطوط
  • آبجکت ها و مقادیر
  • استفاده از نام مستعار یا الایزینگ
  • آرگیومنت های لیست
  • اشکال زدایی
  • واژگان فصل
  • تمرین ها

فصل نهم

  • دیکشنری ها
  • دیکشنری
  • دیشکنری به عنوان دسته ای از شمارنده ها
  • دیشکنری ها و فایل ها
  • حلقه زدن و دیکشنری ها
  • تحلیل پیشرفته متن
  • اشکال زدایی
  • واژگان فصل
  • تمرین ها

فصل دهم

  • تاپل ها
  • تاپل ها تغییر ناپذیرند
  • مقایسه تاپل ها
  • گمارش تاپل
  • دیشکنری و تاپل ها
  • گمارش های چندگانه در دیکشنری ها
  • رایج ترین کلمه
  • استفاده از تاپل ها به عنوان کلید در دیکشنری ها
  • توالی ها: رشته ها، لیست ها و تاپل ها – خدای من!
  • اشکال زدایی
  • واژگان فصل
  • تمرین ها

فصل یازدهم

  • عبارت های با قاعده
  • عبارت های باقاعده (RegEx)
  • تطبیق کاراکتر در عبارتهای باقاعده
  • استخراج داده ها با استفاده از عبارت های با قاعده
  • ترکیب جستجو و استخراج
  • کاراکتر اسکِیْپْ یا فرار
  • جمع بندی
  • شتل برای کاربران لینوکس / یونیکس
  • اشکال زدایی
  • واژگان فصل
  • تمرین ها
  • یادداشت پایانی فصل

فصل دوازدهم

  • برنامه های تحت شبکه
  • پروتکل انتقال اَبَر متن – HTTP
  • ساده ترین مرورگر وب
  • دریافت یک تصویر بر بستر HTTP
  • دریافت صفحات وب با استفاده از urllib
  • تجزیه و تحلیل HTML و زدن به دل وب
  • تجزیه تحلیل HTML با استفاده از عبارت های با قاعده
  • تحلیل HTML با استفاده از BeautifulSoup
  • خواندن فایل های باینری با استفاده از urllib
  • واژگان فصل
  • تمرین ها

فصل سیزدهم

  • پایتون و سرویس های وب
  • استفاده از سرویس های وب
  • زبان نشانه گذاری گسترش پذیر – XML
  • تجزیه تحلیل XML
  • حلقه زدن در گره ها
  • نشانه گذاری شئ جاوا اسکریپت – JSON
  • تجزیه تحلیل JSON
  • رابط برنامه نویسی نرم افزار کاربردی
  • وب سرویس Google Geocoding
  • امنیت و استفاده از API
  • واژگان
  • تمرین ها

فصل چهاردهم

  • برنامه نویسی شی گرا
  • مدیریت برنامه های بزرگتر
  • بزن بریم
  • استفاده از آبجکت ها
  • شروع با برنامه ها
  • تقسیم یک مشکل – کپسول کردن
  • اولین آبجکت پایتونی ما
  • کلاس ها (Classes) به عنوان انواع (Types)
  • چرخه حیات آبجکت
  • چندین و چند نمونه
  • ارثبری
  • جمع بندی
  • واژگان فصل

فصل پانزدهم

  • استفاده از پایگاه های داده و SQL
  • پایگاه داده چیست؟
  • مفاهیم پایگاه داده
  • مرورگر پایگاه داده برای SQLite
  • ساخت یک جدول دیتابیس
  • نگاهی اجمالی بر زبان جستار ساختارمند – SQL
  • اسپایدر کردن توییتر با استفاده از یک دیتابیس
  • مباحث پایه ای در خصوص مدل سازی داده
  • برنامه نویسی با چندین جدول
  • محدودیتها در جدول های دیتابیس
  • دریافت یا وارد کردن یک رکورد
  • ذخیره ارتباطات دوستان
  • سه نوع از کلیدها
  • استفاده از JOIN برای دریافت داده ها
  • جمع بندی
  • اشکال زدایی
  • واژگان فصل

فصل شانزدهم

  • مصورسازی داده
  • مصور کردن داده ها
  • ساخت یک نقشه گوگل داده های کدبندی های جغرافیایی
  • مصورسازی شبکه ها و ارتباطات بینابین
  • مصورسازی داده های مراسلات (mail)
 

باکس دانلود
شناسه:
۸۸۰۸
نویسنده:
دکتر چارلز سورنس - مترجم: ایمان امینی
صفحات:
۴۰۰
زبان:
فارسی
فرمت فایل:
PDF
اندازه فایل:
۵.۹۷ مگابایت
کتاب های مرتبط
کتاب مرجع کامل جاوا

بازدید ۵۳۹۴ نفر
ثبت نظر
ریفریش کنید!
نظرات کاربران (۰ مورد)

هیچ نظری ثبت نشده است